"...ma jobb akarok lenni, mint tegnap voltam."

Élj optimistán!

"...a túlzott jóindulat is zavarja az embert."

2023. augusztus 17. 19:53 - RiaRia

Volt már úgy veled is biztosan, mikor azt vetted észre, hogy túlontúl kedves valaki hozzád, nagyon a kedvedben akar járni, túlságosan is rád van "cuppanva" (bocsi, hogy ilyen alpári módon fejezem ki magam), de látszik rajta, hogy valamiért irtóra igyekszik, hogy olyan szavakat használjon, ami a te szívedet melengeti. Vagy rossz fát tett a tűzre, és így akarja helyrehozni ezt, vagy a közeledben szeretne maradni, mert érzi, hogy kicsit eltávolodtatok egymástól.

Vajon miért történik mindez? Én is voltam már hasonló helyzetben, így a saját baklövésemnek is nevezhetem, amikor így viselkedtem. Én például megbántottam valakit, akit szerettem, és ez nagyon megviselt, és szerettem volna, ha minél előbb rendeződik a helyzetem. Ezért próbáltam én is kedves szavakat használni, megígértem magamnak, hogy nem fogok többet ész nélkül szólni, és hát, szánom-bánom bűnömet alapon igyekeztem jó hangulatot teremteni ott, ahol épp az előbb bántottam meg valakit. Őszintén mondom, hogy ez valóban nem járható út! Akinek mondod a túl kedves szavakat, egyből észreveszi, hogy itt most valami nincs rendjén, és nem is tud úgy reagálni, mint szeretne, mert zavarja a túlságosan is nagy kedvesség. Visszább kell fogni ilyenkor a gyeplőt, és várni a megfelelő pillanatra, és lehet, hogy idő is kell ahhoz, hogy elmúljon egy vihar, pl.

Úgyhogy tapasztalatból mondom, hogy zavarban érzi magát az, akihez túlontúl jóindulatúak szeretnénk lenni. Nem tud mit kezdeni a helyzettel, nem érti a hirtelen váltást, és ezért nem is érjük el a célunkat, amit szerettünk volna ugye. Amikor rendesen beszélgetünk egymással, nincsen zavaró tényező, és ha ez a rend megbolydul, akkor zavar keletkezik a kapcsolatban. Ezt azzal, hogy túlságosan is jóindulatúak leszünk a társunkhoz, ezt nem lehet ezzel megoldani. Hiába minden erőfeszítés, hiába is vennénk külön ajándékot, hiába is használunk negédes szavakat, mit sem használ, mert nem a szívünk mélyéről jön mindez, látszik az erőlködés, látszik, hogy valami nem stimmel, látszik, hogy el szeretnénk érni valamit, például szeretetet szeretnénk visszakapni.

Tanulság: - Tanács ilyen helyzetben csakis az lehet, hogy meg kell várni, amíg csitul a helyzet, nem lehet berontani valakinek az érzelmi világába csak azért, mert nekünk épp úgy tetszik. Lehet, hogy valaki épp hódolni próbál valakinek, és ezért túllő a célon, túlságosan is nyilvánvalóvá teszi, hogy mit akar, de nem képes őszintén, tiszta érzésekkel közelíteni, egy kis furfangot is próbál becsempészni a szavai és a tettei közé. Szerencsére hamar ki lehet szúrni az ilyen viselkedést, és a helyes mederbe lehet terelni a beszélgetést. Szóval, bánjunk csínján a szavainkkal, tetteinkkel, mert visszaüthetnek, mint a bumeráng, és átláthatnak a szándékainkon. Nem éri meg úgy jótékonykodni, hogy a másik félt zavarba hozzuk, inkább vegyünk vissza ilyenkor a tempóból, mert a visszájára sülhet el a dolog.

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása