"...ma jobb akarok lenni, mint tegnap voltam."

Élj optimistán!

"A párna néma jósnő, és a dolgokra egyet aludni többet ér, mint álmatlanul hánykódni miattuk."

2022. október 02. 16:37 - RiaRia

Rettentő türelmetlen ember vagyok, és ennek számtalanszor megittam már a levét. Sosem tudtam várni másnapig egy döntésemmel, hirtelen gondolkodtam, és ennek gyakran megfizettem az árát. Jó lett volna, ha én is aludtam volna egyet, amikor még azt sem tudtam, hogy milyen módon kászálódok ki a bajomból. 

Alvás közben rendszerint nyugodtak vagyunk, ha kellőképpen felkészültünk rá, és a nyugodt alvásunk biztosítaná azt a légkört, amiben nagy dolgok tudnak megvalósulni, amikor is másnapra meglelnénk az izgató kérdéseinkre a választ. Ha viszont olyan türelmetlen vagy, mint én, sosem jutsz el te sem egy megoldás végére sem, inkább fogsz hánykolódni egész éjszaka, mert nem jön álom a szemedre. Roppantmód tudunk aggodalmaskodni, ha nem oldódnak meg a problémás ügyeink. Mindent megtennénk, csakhogy megoldást találjunk rájuk. De ezt rögtön szeretnénk, és íziben, mielőtt még csődbe menne a vállalkozásunk, vagy elhagyna a kedvesünk, vagy a jókedvünk.

Álmainkban sok minden megoldódik. Lehet, tennünk sem kell érte semmit, mert valami, ami eddig izgatott minket, egyszerűen eltűnt, megszűnt létezni, nincs, és ezért nincs is miért aggódnunk tovább. Sokféle módon oldjuk meg a gondjainkat. Aki bölcs és józanul gondolkodik, tudja, hogy sosem volt jó az a nagy sietség, mindig megéri megvárni a holnapot, mert másképpen nézzük a világot egy jó kiadós alvás után. 

Tanulság: - Aki szeleburdi és ilyen módon is szemléli a világot, sokszor esik csapdába élete során. Nincs ami arra biztatná, hogy fékezze le magát, ne legyen annyira szélvész a gondolkodásában. Egyszerűen nehéz megváltoznunk, nehéz megváltoztatnunk a viselkedésünket. Pedig megéri az időráfordítás, hiszen csak nyerünk általa, és a gondjainkkal sem kéne annyit törődnünk, mint eddig. Gondolkozzunk előre egy kicsit, ha tudunk, és máris meglátjuk, hogy óvatosabb hozzáállással mennyit nyerünk a végén. Aki nem heves vérmérsékletű, inkább nyugodtabb típus, hamarabb észreveszi, hogy az idő jó barát, és nekünk dolgozik, ha megadjuk erre neki a lehetőséget. Mindig megtaláljuk a megoldást a problémáinkra, csak nem mindegy, hogy milyen módon. 

 

komment
süti beállítások módosítása